مناسب ترین زمان جابجایی درخت انجیر توسط شرکت پیمانکار

علت جابجابی درخت چیست

fig tree, fig tree bay, fig tree cafe, fig tree care, fig tree fruit, fig tree in the bible, fig tree indoor, fig tree leaves, fig tree restaurant, fig tree venice, how to move a fig tree, transplanting fig tree, transplanting fig trees australia, بهترین زمان برای کاشت درخت انجیر, بهترین زمان جابجایی درخت انجیر, بهترین زمان کاشت درخت انجیر, تحريك شجرة التيني, تحريك شجرة التينية, تحريك شجرة القرآن, جابجایی درخت انجیر, جابجایی درخت بزرگ گردو, جابجایی درختان, جابجایی درختان بزرگ, جابجایی درختان بزرگ با دستگاه, جابجایی درختان بزرگ در ایران, جابجایی درختان بزرگ در تهران, جابجایی درختان در باغ, جابجایی درختان در زمستان, جابجایی درختان در کلش, جابجایی درختان سنتی, جابجایی درختان سنجاب, جابجایی درختان سنجش, جابجایی درختان سنگ, جابجایی درختان سنندج, جابجایی درختان کوچک, جابجایی درختان میوه, دستگاه جابجایی درختان بزرگ, روش جابجایی درختان بزرگ, زمان جابجایی درخت انجیر, زمان جابجایی درخت انجیری, زمان کاشت درخت انجیر سیاه, زمان کاشت درخت انجیر معابد, شرکت جابجایی درختان بزرگ, شنقل الشجرة الالمانية, علت جابجایی درخت انجیر چیست, علت جابجایی درخت انجیر در تابستان, علت جابجایی درخت انجیر در زمستان, علت جابجایی درخت انجیره, علت جابجایی درخت انجیری, فصل جابجایی درخت انجیر, فصل کاشت درخت انجیر, قیمت جابجایی درخت انجیر در استهبان, قیمت جابجایی درخت انجیر زرد, قیمت جابجایی درخت انجیر معابد, قیمت جابجایی درخت انجیره, قیمت جابجایی درخت انجیری, قیمت جابجایی درخت انجیری مصنوعی, کاشت درخت انجیر, کاشت درخت انجیر با بذر, کاشت درخت انجیر در اهواز, کاشت درخت انجیر در باغچه, کاشت درخت انجیر در حیاط, کاشت درخت انجیر در گلدان, کاشت درخت انجیر در مناطق سردسیر, کلیپ جابجایی درختان بزرگ, نحوه جابجایی درختان بزرگ, نقل الشجرة, نقل الشجرة في المنام, نقل الشجرة فی ایرانی, نقل الشجرة فیروزه, نقل الشجرة فیلم, نگهداری جابجایی درخت انجیر در زمستان, نگهداری جابجایی درخت انجیر در گلدان, نگهداری جابجایی درخت انجیر در منزل, نگهداری جابجایی درخت انجیر سیاه, نگهداری جابجایی درخت انجیر گلابی, نگهداری جابجایی درخت انجیری, هزیجابجایی درخت انجیری, هزینه جابجایی درخت, هزینه جابجایی درخت اصفهان, هزینه جابجایی درخت ایران, هزینه جابجایی درخت کار, هزینه کاشت درخت, هزینه کاشت درخت بلوط در زاگرس, هزینه کاشت درخت پالونیا, هزینه کاشت درخت در زاگرس, هزینه کاشت درخت گردو, هزینه کاشت درخت هدیه 165-moving-شرایط-جابجایی-انجیر-مناسب-ترین-زمان-جابجایی-درخت-انجیر-توسط-شرکت-پیمانکار-fig-tree

مناسب ترین زمان جابجایی درخت انجیر توسط شرکت پیمانکار، ممکن است برای شما هم سوال پیش بیاید که علت جابجابی درخت چیست و چرا باید این کار را انجام دهیم؟ چندین سال است قطع درخت جرم محسوب می شود و شما در صورت قطع یک درخت حتی اگر آن درخت در منزل خودتان باشد جریمه خواهید شد.

خود این موضوع اهمیت وجود درخت را نشان می دهد. ساخت و ساز یکی از دلایل جابجایی درخت محسوب می شود. گاهی اوقات نیز به دلیل تغییر شرایط محیطی و آب و هوایی در یک منطقه مثل از بین رفتن خاک منطقه بایستی درخت را جابجا کنیم.

انتقال درختان میوه به روش صحیح

زمان جابجایی انواع درخت میوه یا انتقال درختان یکی از اقداماتی است که در زمان ایجاد فضای سبز زیاد اتفاق می افتد. در بسیاری از این موارد، در راستای احترام به فضای سبز و برای جلوگیری از قطع درختان، جابجایی درخت راه حل مناسبی بشمار می رود.

لازم است بدانید درختان و گیاهان حساسیت های خاصی نسبت به جابجایی محل زندگی و آب هوایشان دارند. از این رو انتقال درخت بدون ارزیابی دقیق، برابر با نابودی درخت است.

ضمانت جابجایی انواع درختان

روش تضمینی جابجایی درخت یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است. چنانچه این جابجایی بر پایه اصول علمی و با تضمین سلامت درخت انجام شود،  موجب حفظ بخش وسیعی از سرمایه ارزشمند طبیعی خواهیم شد. شما می توانید با خاطری آسوده برای زمان جابجایی انواع درخت میوه جوان و سن بالا به کارشناسان با تجربه و کاربلد شرکت نهالستان دشت سبز نصیری اطمینان کنید و ضمانت جابجایی انواع درختان را از این شرکت مطالبه کنید.

جایگزین درخت خشک شده

of-dry-and-green-treesجایگزین درخت خشک شده ممکن است شما در باغ یا حیاط خانه خود، درخت خشک شده ای داشته باشید و می‌خواهید درختی دیگر با همان نوع و اندازه جایگزین کنید. برای این کار با شرکت نهالستان دشت سبز با شماره ۰۹۱۳۱۶۴۱۳۰۰ تماس برقرار کنید. نهالستان دشت سبز درختی با همان مشخصات و سرسبزی را برای شما جایگزین می کند.

ممکن است شما در باغ یا حیاط خانه خود، درخت خشک شده ای داشته باشید و می‌خواهید درختی دیگر با همان نوع و اندازه جایگزین کنید. برای این کار با شرکت نهالستان دشت سبز با شماره 09131641300 تماس برقرار کنید. نهالستان دشت سبز درختی با همان مشخصات و سرسبزی را برای شما جایگزین می کند.

قیمت جابجایی درخت انجیر

پیمانکاران جابجایی درخت در نهالستان نصیری در زمینه انتقال درخت انجیر، جابجایی انواع درخت پسته، درختان بزرگ، کاج، گردو، خرمالو، چنار، آلبالو، ازگیل، پالم و … دارای تجربه ای منحصر بفرد هستند. برای مشاوره جهت جابجایی درخت و اطلاع از هزینه و قیمت جابجایی درخت با نهالستان دشت سبز نصیری با شماره 09131641300 در تماس باشید.

ادامه مطلب  بهترین زمان جابجایی درخت چنار، قیمت انتقال درختان چنار

انواع روش جابجایی درخت

به طور کلی برای جابجایی و انتقال درختان از سه روش اصلی و اصولی استفاده می شود. که به شرح زیر است.

  1. جابجایی درختان به روش ریشه برهنه
  2. جابجایی درخت با روش بسته بندی یا ریشه توپی
  3. جابجایی درخت با ماشین آلات مخصوص

نکات مهم در جابجایی درخت

  • حال این سوال پیش می آید که آیا مکانی که برای جابجایی درخت در نظر گرفتید برای آن مناسب می باشد یا خیر؟
  • پس از بررسی های اولیه برای آماده بودن درخت جهت جابجایی، انتخاب مکان مناسب برای جابجایی درخت حائز اهمیت است.
  • در اولین مرحله جابجایی درخت باید در نظر گرفت آیا درخت در مکان قبلی خود درختی سرزنده بوده است یا خیر؟
  • در صورتی که درخت در مکان قبلی خود درختی شاداب بوده باید مکانی که برای جابجایی درخت در نظر دارید از نظر شرایط آب و هوایی، جنس خاک، شدت نور و …. مشابه مکان قبلی خود باشد.
  • اندازه عمق چاله برای کاشت درخت، تقریبا عمق چاله برای کشت درخت باید به اندازه ی چاله ی قبلی خود باشد (5 تا 7 سانتی متر بزرگتر باشد) در صورتی که عمق چاله زیاد باشد با آبیاری درخت ریشه ی آن پوسیده می شود.
  • فراموش نکنید پوششی که اطراف ریشه است را به طور کامل باز کنید. در صورتی که این پوشش به طور کامل باز نشود رسیدن اکسیژن به ریشه درخت کاهش می یابد و درخت به مرور زمان از بین می رود.
  • درخت را به آرامی داخل چاله قرار دهید تا از آسیب رسیدن احتمالی به آن جلوگیری شود.
  • بررسی همسطح بودن درخت با سطح زمین

اقدامات لازم پس از جابجایی درخت

در ادامه مقاله مناسب ترین زمان جابجایی درخت انجیر توسط شرکت پیمانکار، به نکاتی که پس از جابجایی درخت بهتر است رعایت شود می پردازیم.

  • مرطوب نگه داشتن خاک : پس از کاشت به درخت آب دهید. با توجه به شرایط آب و هوایی به درخت، هفته ای دو تا سه بار درخت را آبیاری کنید، زیاده روی در آبیاری باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن درخت می شود.
  • ایجاد سیستم مهار : برای جلوگیری از سقوط درخت در برابر باد باید از سیستم مهار استفاده شود. نوع سیستم مهار به اندازه درخت بستگی دارد. در صورتی که درخت بزرگ باشد می توانید از پیمانکار جابجایی درخت کمک بگیرید.
  • هرس کردن شدید درخت ممنوع : پس از کاشت درخت می توانید شاخه های شکسته یا خشک شده را جدا کنید اما به مدت یک سال از هرس کردن شدید درخت پرهیز کنید.
  • از کود دادن زیاد به درخت جابجا شده خودداری کنید : 2 تا 3 سال پس از جابجایی درخت از کود دادن به آن پرهیز کنید. توصیه می شود در ابتدا حاک محیط درخت جابجا شده را غنی کنید.
  • درخت جابجا شده را پیوند نزنید.
ادامه مطلب  بهترین زمان و فصل جابجایی انواع درخت گردو

مهندس نصیری در ادامه مقاله به شرایط مناسب ترین زمان جابجایی درخت انجیر توسط شرکت پیمانکار، و نکات مهم انتقال درختان انجیر جوان و مسن می پردازد. با ما همراه باشید.

جابجایی درخت انجیر

درخت های انجیر به راحتی تا حدود ۵۰ تا ۱۰۰ متر می توانند رشد کنند. و به همین دلیل به راحتی می توانند درخت های اطراف را آسیب پذیر کنند. با این حال از آنجایی که می دانیم درخت انجیر گیاه با ارزشی است قبل از آن که بسیار رشد کند می توان آن را جابجا کرد. تضمینی نیست که جابجایی درخت انجیر به راحتی و با موفقیت انجام شود. زیرا احتیاج به کار سخت و مراقبت ویژه دارد.

ارزیابی درخت انجیر برای انتقال

در مرحله اول جابجایی درخت انجیر با دقت مطمئن شوید که درخت انجیر مورد نظر، گزینه مناسبی برای جابجایی است. درخت ها در هنگام جابجایی به راحتی دچار آسیب می شوند. درخت های انجیر همچنین، مستعد آسیب فیزیکی و صدمه‌ های ناشی از انتقال هستند. اگر درخت مورد نظر از لحاظ سلامتی مشکلی ندارد، خشک نشده یا سن آن زیاد نیست، مانعی برای جابجایی وجود ندارد.

آبیاری درخت انجیر قبل از انتقال

چند روز قبل از عملیات جابجایی به درخت انجیر حسابی درخت را آبیاری کنید. این آب دادن باعث می شود که ریشه ها از خشکی دور بمانند و پروسه جابجایی درخت انجیر بدون ریسکِ، که درخت بی آب شود انجام پذیرد. علاوه بر این احتیاج است که ریشه های درخت انجیر هنگام جابجایی مرطوب بمانند.

قبل از جابجایی، درخت انجیر را هرس کنید و شاخه های اضافی در قسمت بالا و اطراف آنرا بزدایید. دقت کنید که شاخه های مرده یا در حال مرگ هم از بین برود. این کار می تواند کمک کند تا درخت سبک تر شود و جابجایی آن را راحت تر صورت گیرد. برای تعیین اندازه ریشه باید عرض تنه درخت را از یک طرف به طرف دیگر اندازه‌گیری کنید تا میزان ریشه تعیین شود.

زنده ماندن درخت انجیر در فرایند انتقال

می توانید این کار را با متر یا دستگاه های اندازه گیری کولیس انجام دهید. درخت برای زنده ماندن به ازای هر اینچ عرض نیاز به ۱۰ اینچ پایه ریشه دارد. محل مقصدی که برای انتقال درخت انجیر انتخاب می کنید، باید از همه لحاظ مورد بررسی قرار دهید. مطمئن باشید که فضای کافی برای گسترش درخت وجود دارد و آفتاب کاملا به آن منطقه می تابد. علاوه بر این سایه درخت انجیر نباید مانع رشد گیاهان دیگری در آن منطقه شود.

ادامه مطلب  بهترین زمان جابجایی درخت کاج و درختان بزرگ و قطور

حفر گودال برای مکان جدید درخت انجیر

در محل جدید انتقال درخت انجیر که انتخاب کرده اید حفره های عمیق و وسیع ایجاد کنید. اندازه حفره ایجاد شده باید بیشتر از اندازه ریشه درختی که از خاک خارج باشد. سنگ ها باعث جلوگیری از ریشه زدن درخت انجیر می شود، در نتیجه سنگ ها را از خاک آن ناحیه جدا کنید. زمین باید تا زمانی که درخت انجیر را در خاک قرار می‌دهید، خیس باشد. توصیه می شود درخت با زمین خشک مواجه نشود و خاک آن منطقه را با مواد آلی غنی کنید.

خارج کردن درخت انجیر

با بیل اطراف درخت را حفاری کنید. باید بدانید که ریشه ها باید برش داده شوند نه اینکه کنده شوند. حفاری خود را به سمت درخت ادامه دهید و همه خاک های اطراف را از دور محلی که خاک و ریشه های درخت وجود دارد خارج کنید تا درخت انجیر بتواند به راحتی به صورت گلدان از زمین بیرون کشیده شود.

مراحل کاشت درخت انجیر در هنگام جابجایی

درخت انجیر را در یک ظرف بزرگ، مانند وان فلزی قرار دهید. این کار برای انتقال راحت و اسکان مناسب و راحت بر روی ماشین های سنگین می باشد. زمانی که درخت را به محل جدید منتقل می کنید باید مراقب باشید که درخت شکسته نشود و یا شاخه های آن آسیب نبیند. درخت انجیر را در حفره ای که ایجاد  کرده ایم قرار دهید.

مراحل پایانی انتقال درخت انجیر

خاکی که قبلاً با مواد آلی و کمپوست غنی کرده اید را روی ریشه ها بریزید و آن را بپوشانید. مطمئن شوید که درخت حالت عمودی دارد و کج داخل خاک قرار نگرفته باشد. درخت را با فشار به سمت پایین فشار دهید. درخت انجیر را دوباره پس از کاشت آبیاری کنید تا ریشه ها به مکان جدید عادت کند اما برای جلوگیری از آسیب رسیدن به درخت زیاد به آن کود ندهید.

سلب مسئولیت شرکت نهالستان دشت نصیری

مخاطب عزیز، باغدار گرانقدر و مشتری گرامی، مقاله مناسب ترین زمان جابجایی درخت انجیر توسط شرکت پیمانکار، صرفا جهت ارتقا دانش و اطلاعات عمومی شما عزیزان منشتر شده است. شرکت نهالستان دشت سبز نصیری مسئولیتی در قبال خسارات ناشی از آبیاری زیاد یا کم، آب و هوای بد، رعایت نکردن صحیح  اصول و نکات کاشت، داشت و برداشت محصول با تجهیزات نامناسب، وسایل نقلیه، حیوانات، خرابکاری، سهل انگاری یا سایر اعمال خداوندی را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *