بهترین زمان برای جابجایی و انتقال درخت خرمالو

علت جابجابی درخت خرمالو چیست

168-moving-خرید-فروش-قیمت-نهال-خرمالو-بهترین-زمان-برای-جابجایی-و-انتقال-درخت-خرمالو-persimmon-tree can persimmon trees survive winter, can you transplant a persimmon tree, how to move a persimmon tree, moving persimmon tree, moving persimmon tree from seed, moving the persimmon tree genshin, persimmon tree life cycle, transplanting persimmon trees, when to transplant persimmon tree, بهترین زمان برای کاشت درخت خرمالو, بهترین زمان جابجایی درخت خرمالو, بهترین زمان کاشت درخت خرمالو, بهترین فصل کاشت درخت خرمالو, پیمانکار خرمالوی, تحريك شجرة الكاكي فی ایران, تحريك شجرة الكاكي فید, تحريك شجرة الكاكي فیروز, تحريك شجرة الكاكي فین, تحريك شجرة الكاكير, تحريك شجرة الكاكيرا, تحريك شجرة الكاكيري, تحريك شجرة الكاكيه, جابجایی خرمالو کجاست, جابجایی خرمالو کیست, جابجایی خرمالوه, جابجایی خرمالوی, جابجایی درخت خرمالو, روش کاشت درخت خرمالو, زمان جابجایی درخت خرمالو, زمان کاشت بذر درخت خرمالو, زمان کاشت درخت خرمالو, زمان مناسب کاشت درخت خرمالو, شرکت جابجایی خرمالوه, علت جابجایی خرمالوا, علت جابجایی خرمالوه, علت جابجایی خرمالوی, فصل کاشت درخت خرمالو, قیمت جابجایی خرمالوا, قیمت جابجایی خرمالوه, قیمت جابجایی خرمالوی, کاشت درخت خرمالو, کاشت درخت خرمالو از هسته, کاشت درخت خرمالو با هسته, کاشت درخت خرمالو در حیاط, کاشت درخت خرمالو در خانه, کاشت درخت خرمالو در گلدان, کاشت درخت خرمالو در مناطق سردسیر, نقل شجرة الكاكي 3, نقل شجرة الكاكي pdf, نقل شجرة الكاكي ایران, نقل شجرة الكاكي تهران, نقل شجرة الكاكي فیروز, نقل شجرة الكاكي فیل, نقل شجرة الكاكي فیلم, نقل شجرة الكاكي فین

بهترین زمان برای جابجایی و انتقال درخت خرمالو، ممکن است برای شما هم سوال پیش بیاید که علت جابجابی درخت چیست و چرا باید این کار را انجام دهیم؟ چندین سال است قطع درخت جرم محسوب می شود و شما در صورت قطع یک درخت حتی اگر آن درخت در منزل خودتان باشد جریمه خواهید شد.

خود این موضوع اهمیت وجود درخت را نشان می دهد. ساخت و ساز یکی از دلایل جابجایی درخت محسوب می شود. گاهی اوقات نیز به دلیل تغییر شرایط محیطی و آب و هوایی در یک منطقه مثل از بین رفتن خاک منطقه بایستی درخت را جابجا کنیم.

انتقال درختان میوه به روش صحیح

زمان جابجایی انواع درخت میوه یا انتقال درختان یکی از اقداماتی است که در زمان ایجاد فضای سبز زیاد اتفاق می افتد. در بسیاری از این موارد، در راستای احترام به فضای سبز و برای جلوگیری از قطع درختان، جابجایی درخت راه حل مناسبی بشمار می رود. لازم است بدانید درختان و گیاهان حساسیت های خاصی نسبت به جابجایی محل زندگی و آب هوایشان دارند. از این رو انتقال درخت بدون ارزیابی دقیق، برابر با نابودی درخت است.

فرایند تضمینی جابجایی انواع درختان

روش تضمینی جابجایی درخت یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است. چنانچه این جابجایی بر پایه اصول علمی و با تضمین سلامت درخت انجام شود،  موجب حفظ بخش وسیعی از سرمایه ارزشمند طبیعی خواهیم شد. شما می توانید با خاطری آسوده برای زمان جابجایی انواع درخت میوه جوان و سن بالا به کارشناسان با تجربه و کاربلد شرکت نهالستان دشت سبز نصیری اطمینان کنید و ضمانت جابجایی انواع درختان را از این شرکت مطالبه کنید.

ادامه مطلب  بهترین زمان دقیق در فصل جابجایی درخت ازگیل

تعرفه و قیمت جابجایی انواع درخت خرمالو

پیمانکاران جابجایی درخت در نهالستان نصیری در زمینه انتقال درخت خرمالو، جابجایی انواع درخت انجیر، درختان بزرگ، کاج، پسته، گردو، چنار، آلبالو، ازگیل، پالم و … دارای تجربه ای منحصر بفرد هستند. برای مشاوره جهت جابجایی درخت و اطلاع از هزینه و قیمت جابجایی درخت با نهالستان دشت سبز نصیری با شماره 09131641300 در تماس باشید.

انواع روش جابجایی درخت

به طور کلی برای جابجایی و انتقال درختان از سه روش اصلی و اصولی استفاده می شود. که به شرح زیر است.

  1. جابجایی درختان به روش ریشه برهنه
  2. جابجایی درخت با روش بسته بندی یا ریشه توپی
  3. جابجایی درخت با ماشین آلات مخصوص

نکات مهم در جابجایی درخت

  • حال این سوال پیش می آید که آیا مکانی که برای جابجایی درخت در نظر گرفتید برای آن مناسب می باشد یا خیر؟
  • پس از بررسی های اولیه برای آماده بودن درخت جهت جابجایی، انتخاب مکان مناسب برای جابجایی درخت حائز اهمیت است.
  • در اولین مرحله جابجایی درخت باید در نظر گرفت آیا درخت در مکان قبلی خود درختی سرزنده بوده است یا خیر؟
  • در صورتی که درخت در مکان قبلی خود درختی شاداب بوده باید مکانی که برای جابجایی درخت در نظر دارید از نظر شرایط آب و هوایی، جنس خاک، شدت نور و …. مشابه مکان قبلی خود باشد.
  • اندازه عمق چاله برای کاشت درخت، تقریبا عمق چاله برای کشت درخت باید به اندازه ی چاله ی قبلی خود باشد (5 تا 7 سانتی متر بزرگتر باشد) در صورتی که عمق چاله زیاد باشد با آبیاری درخت ریشه ی آن پوسیده می شود.
  • فراموش نکنید پوششی که اطراف ریشه است را به طور کامل باز کنید. در صورتی که این پوشش به طور کامل باز نشود رسیدن اکسیژن به ریشه درخت کاهش می یابد و درخت به مرور زمان از بین می رود.
  • درخت را به آرامی داخل چاله قرار دهید تا از آسیب رسیدن احتمالی به آن جلوگیری شود.
  • بررسی همسطح بودن درخت با سطح زمین

اقدامات لازم پس از جابجایی درخت

در ادامه مقاله بهترین زمان برای جابجایی و انتقال درخت خرمالو، به نکاتی که پس از جابجایی درخت بهتر است رعایت شود می پردازیم.

  • مرطوب نگه داشتن خاک : پس از کاشت به درخت آب دهید. با توجه به شرایط آب و هوایی به درخت، هفته ای دو تا سه بار درخت را آبیاری کنید، زیاده روی در آبیاری باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن درخت می شود.
  • ایجاد سیستم مهار : برای جلوگیری از سقوط درخت در برابر باد باید از سیستم مهار استفاده شود. نوع سیستم مهار به اندازه درخت بستگی دارد. در صورتی که درخت بزرگ باشد می توانید از پیمانکار جابجایی درخت کمک بگیرید.
  • هرس کردن شدید درخت ممنوع : پس از کاشت درخت می توانید شاخه های شکسته یا خشک شده را جدا کنید اما به مدت یک سال از هرس کردن شدید درخت پرهیز کنید.
  • از کود دادن زیاد به درخت جابجا شده خودداری کنید : 2 تا 3 سال پس از جابجایی درخت از کود دادن به آن پرهیز کنید. توصیه می شود در ابتدا حاک محیط درخت جابجا شده را غنی کنید.
  • درخت جابجا شده را پیوند نزنید.
ادامه مطلب  نکات مهم در بهترین زمان جابجایی درخت پالم

کارشناس متخصص نهالستان نصیری در ادامه مقاله به شرایط بهترین زمان برای جابجایی و انتقال درخت خرمالو، و نکات مهم انتقال انواع درختان خرمالو در ایران، می پردازد. با ما همراه باشید.

جابجایی درخت خرمالو

درخت خرمالو نسبت به فرایند جابجایی بسیار حساس است، بهترین فصل خوب برای جابجایی درخت خرمالو در پاییز یا اسفند ماه می باشد. نکته مهم انتقال درخت خرمالو این است که نباید درخت خرمالو سرما زده شود. بهتر است بدانید چوب محکم و سنگین درخت خرمالو در صنعت معرق کاری، منبت کاری و مبل سازی کاربرد دارد. جالب است که این هم را بدانید، ارتفاع درخت خرمالو به ۴ تا ۵ متر می رسد.

نکات مهم در جابجایی درخت خرمالو

زمان جابجایی درخت خرمالو باید شرایط اکوسیستمی محل مقصد، مناسب رشد درخت خرمالو باشد. برای جابجایی درخت خرمالو و بررسی شرایط اکوسیستمی می توانید از پیمانکار جابجایی درخت مشاوره بگیرید. شرکت نهالستان نصیری با در اختیار داشتن پیمانکاران مجرب می توانند به شما در جابجایی درخت خرمالو کمک کند.

محیط مناسب برای جابجایی درخت خرمالو

شرایط محیطی مناسب برای کاشت و جابجایی درخت خرمالو به شرح زیر است:

  • رشد و عملکرد مطلوب درخت خرمالو در مناطق خنک و معتدل ( در صورتی که منطقه درخت خرمالو سرد است باید آن را محصور کنید)
  • عمق گودالی که برای جابجایی درخت خرمالو حفر شده باید برابر مکان قبلی درخت باشد، عمیق یا سطحی بودن درخت پس از جابجایی هر دو برای درخت ضرر دارد.
  • نیاز درخت خرمالو به آب در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا بیشتر از بهار است.
  • رشد مطلوب درخت خرمالو در خاک هایی با اسیدیته بین ۵/۶ تا ۵/٧
  • درخت خرمالو نسبت به جنس خاک زیاد حساس نیست و می تواند در خاک های مختلف با زهکشی مناسب، بافت متوسط، خاک حاصل خیز و خاک رس رشد کند.
ادامه مطلب  بهترین زمان دقیق جابجایی انواع درخت کاشته شده

نکات مهم پس از جابجایی درخت خرمالو

  • پس از جابجایی درخت خرمالو، فقط یک مرتبه به درخت آب دهید و برای آبیاری دوم تا زمان جوانه زدن درخت خرمالو صبر کنید. فاسد شدن ریشه درخت خرمالو به دلیل آبیاری بیش ازحد می تواند عامل موثر باشد.
  • خودداری از کودهی حیوانی و شيميايی در سال اول، بعد از سال دوم درخت خرمالو را کود دهید. جلوگیری از ریزش میوه درخت خرمالو با کودهی و تقویت درخت امکان پذیر است.
  • هرس درخت بعد از سال دوم انجام شود.

جایگزین درخت خشک شده

of-dry-and-green-treesجایگزین درخت خشک شده ممکن است شما در باغ یا حیاط خانه خود، درخت خشک شده ای داشته باشید و می‌خواهید درختی دیگر با همان نوع و اندازه جایگزین کنید. برای این کار با شرکت نهالستان دشت سبز با شماره ۰۹۱۳۱۶۴۱۳۰۰ تماس برقرار کنید. نهالستان دشت سبز درختی با همان مشخصات و سرسبزی را برای شما جایگزین می کند.

ممکن است شما در باغ یا حیاط خانه خود، درخت خشک شده ای داشته باشید و می‌خواهید درختی دیگر با همان نوع و اندازه جایگزین کنید. برای این کار با شرکت نهالستان دشت سبز با شماره 09131641300 تماس برقرار کنید. نهالستان دشت سبز درختی با همان مشخصات و سرسبزی را برای شما جایگزین می کند.

سلب مسئولیت شرکت نهالستان دشت نصیری

مخاطب عزیز، باغدار گرانقدر و مشتری گرامی، مقاله بهترین زمان برای جابجایی و انتقال درخت خرمالو، صرفا جهت ارتقا دانش و اطلاعات عمومی شما عزیزان منشتر شده است. شرکت نهالستان دشت سبز نصیری مسئولیتی در قبال خسارات ناشی از آبیاری زیاد یا کم، آب و هوای بد، رعایت نکردن صحیح  اصول و نکات کاشت، داشت و برداشت محصول با تجهیزات نامناسب، وسایل نقلیه، حیوانات، خرابکاری، سهل انگاری یا سایر اعمال خداوندی را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *